tisdag 3 februari 2015

Chanel - Azuré (ABC Challenge: A)

Jag har faktiskt tänk vara med på Helenas ABC Challenge där vi två dagar i veckan visar upp otestade lack där antingen namnet på lacket eller namnet på märket börjar på en viss bokstav. Har ännu inte bestämt hur mycket jag ska vara med, det beror på om jag har otestade lack på just den bokstaven. Först ut är bokstaven A och då har jag Chanel - Azuré att visa.

Azuré hade jag gett upp hoppet om att någonsin få tag på men så snubblade jag över det en dag och sedan dess har det fått stå bland mina otestade lack ett tag på grund av rädslan av att en besvikelse skulle infinna sig. Kunde inte haft mer fel.  

Chanel - Azuré skulle jag beskriva som metalliskt och dukromt. Nyansen skiftar lite, teal och turkos känns ändå som den bästa beskrivningen. Formulan upplevde jag som rätt tunn och även fast två lager hade räckt så blev tre tunna lager bäst för effekten. Ursäkta men kan ett lack ens vara såhär fint?

Baslack: China Glaze - Strong Adhesion Base Coat
Topplack: Seche Vite
Betyg: 5/5







3 kommentarer:

  1. Åh vilken juvel du visar idag! Kul att du vill vara med och beta av otestade lack. Själv brukar jag ofta låta dom där lacken som jag längtat efter mest stå länge just för att jag är rädd att bli besviken. Så dum man är!

    SvaraRadera
  2. Underbart! ♥ Jag väntar fortfarande att få tag på det, så jag får väl hoppas att jag "snubblar" över det också. :D

    SvaraRadera