onsdag 9 april 2014

Min nagelvårdsrutin


Jag fick en fråga från Lollee för ett tag sedan där hon frågade vad hon kan göra så att hennes naglar inte ska brytas. Egentligen så kanske inte jag är den bästa att fråga eftersom mina naglar alltid är relativt korta, så är det när man jobbar inom vården (där får man inte ha snygga naglar, de ska vara korta och nakna). 

Jag har nyss ändrat min nagelvårdsrutin och jag har märkt en stor förändring i hur mina naglar mår. Först och främst så har jag börjat att använda en nagelolja innan jag lägger på lack. Jag använder mig utav Isadoras Nail & Cuticle Oil, jag skaffade den för att den är lättillgänglig. Jag har hört att Nail Food från Scratch ska vara väldigt bra även fast den är lite dyrare (men nagelolja håller i evigheter). 

Efter att jag har låtit nageloljan sjunkit in en stund och sedan tvättat händerna så applicerar jag ett lager Nail Repair från Trind som är lite av en mirakelprodukt. Jag brukar använda den matta versionen, om man bara har Trind - Nail Repair Matt så syns det inte över huvud taget att man har något på naglarna och det gillas hos mig. Trind - Nail Repair fungerar som ett baslack samtidigt som det fungerar som en produkt som stärker naglarna.

Mina naglar har tidigare skivat sig väldigt mycket men efter att jag la om min nagelvårdsrutin så har det blivit mycket bättre. Eftersom jag började med både Trind - Nail Repair och nagelolja samtidigt så kan jag inte svara på vilken av dem som har gett mest effekt på mina naglar eller om det är båda i kombination som fungerar bra. 
När man  filar sina naglar kan jag rekommendera att använda en glasfil eftersom glasfilar är mycket snälla mot naglarna jämfört med nagelfilar gjorda av tex stål. 

Om det skulle vara så att någon nagel ändå bryts så kan man använda sig utav till exempel Orly Nail Rescue Kit som går att köpa här. Jag har själv inte använt mig utav detta så jag kan inte säga vad jag tycker men den har blivit hyllad en hel del av andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar