tisdag 2 september 2014

Gina Tricot - Turquiose Dust

Jag kände inte riktigt att jag behövde Turquiose Dust i min samling men efter att ha sett några fina swatches så gick det inte att motstå längre. Turquiose Dust ska tydligen vara relativt likt Deborah Lippmann - Mermaid's Dream men eftersom jag inte har det så är Turquiose Dust unikt i min samling i alla fall. 

Först och främst så är Turquiose Dust väldigt skir, jag nöjde mig vid ett tredje lager men ett fjärde hade nog ändå varit att föredra. Foil med glitter i form av hexagoner, små blå och större prismatiska. Jag tycker att själva färgen är teal men är dock inte helt säker.   

Jag känner mig rätt så splittrad för jag trivdes väldigt bra i detta lack men tycker samtidigt att det är synd att det var så skirt och så. Rekommenderar det eftersom att det ändå är lättillgängligt här i Sverige, och inte speciellt dyrt heller. 

Baslack: Trind - Nail Repair Matt
Topplack: Seche Vite
Betyg: 3/5




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar