tisdag 4 november 2014

Essie - Ballet Slippers

För första gången så visar jag här upp min dominanta hand. Den hand som gör allt jobb men inte får någon som helst beröm för det men nu är det på tiden att den får det. Essie - Ballet Slippers fanns på min önskelista länge innan jag väl skaffade mig det och detta har varit ett sådant där lack som jag har haft höga förhoppningar och därför inte vågat testa. Tänk om en blir besviken... men klart jag inte blev det.

Jag skulle nog vilja beskriva Ballet Slippers som ett ljusrosa/mjölkrosa crelly. Om jag minns rätt så hade jag tre lager tyckte till en början att det var svårt att få slätt men å tredje lagret så jämnade det ut sig. Som en kan se på bilderna så är det VNL men tycker inte att det störde något. Jag tycker att Ballet Slippers känns som ett lack som passar i de flesta tillfällen, lite som ett måste i samlingen. Jag trivdes väldigt bra med Ballet Slippers på naglarna. 

Baslack: China Glaze - Strong Adhesion Base Coat 
Topplack: Seche Vite
Betyg: 5/5






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar